LEVERANS OCH BETALNING
1. Priser
Alla priser på G-punkten.se är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar samt
felaktigheter i prislistan.
2. Leveranstid
Alla produkter i webbutiken är lagervaror. Vi skickar samma dag vid godkänd order före kl 15.00
Posten tar normalt 1-2 dagar att leverera varorna, vid större paket kan det ta någon dag extra då vi använder oss av Schenker.
Små paket kommer oftast till din brevlåda medans större paket ibland får hämtas ut på postens eller Shenkers utlämningsställe.
3. Fraktkostnad
Fraktavgiften är 49:- inom Sverige. Oavsett hur mycket du beställer så behöver du aldrig betala mer än 49 kr
Beställer du för mer än 500:- är det fri frakt. Vår fraktavgift är lägre än Postens och Schenker faktiska portokostnader,vilket innebär
att vi på G-punkten.se står för mellanskillnaden. Du som kund tjänar på det.
4. Betalning
Betalning sker via Klarna
5. Ångerrätt (Öppet köp)
Du har rätt att frånträda en beställning genom att till G-punkten.se lämna eller sända ett meddelande om detta inom
14 dagar från den dag varan mottagits. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet
inte tillåter ett återlämnande. Vidare gäller att beställaren måste hålla den mottagna varan i väsentligen oförändrat skick.
Det innebär i praktiken att Du kan ångra Ditt köp inom 14 dagar så länge produkten inte är använd eller plomberingen är bruten.
Vid godkänd retur återbetalar vi dig snarast men senast 14 dagar.
6. Reklamation
Skulle varan mot förmodan vara trasig när den anländer. Kontakta oss snarast efter det att du upptäckt felet.
Beställare får inte åberopa att varan är felaktig, om denna inte lämnar G-punkten meddelande om felet inom skälig tid.
G-punkten ersätter enbart produkter som inte fungerar på grund av fabrikationsfel. Varor som gått sönder på grund av
oaktsamhet från kundens sida kan vi tyvärr inte ersätta.
I de fall då vi själva inte kan avgöra orsaken till varans fel, så skickar vi den till tillverkaren för ett utlåtande.
För att en reklamation ska bli godkänd måste varan återsändas i sin helhet i originalförpackning.
I de fall där felet är vårat att en vara reklameras står vi självklart för returfrakten på normal postgång.
Väljer kunden att använda ett dyrare sätt att returnera får kunden själv bekosta detta.
Vill kunden byta och G-punkten inte har gjort något fel (ex att kunden ångrat sig eller inte vad kunden tänkt sig mm)
tas en avgift på upp till 99:- ut för hanteringskostnad.
Reklamerade produkter skickas till
7. Leverans till utlandet
Vi levererar inte utanför Sverige.
8. Falskbeställningar
Med en falskbeställning avses en beställning i någon annan persons namn, utan dennes uttryckliga medgivande.
Denna typ av beställningar beivras och polisanmäles av G-punkten. Tänk på att ditt IP-nummer loggas vid alla beställningar.
9. Avsändare på Ditt paket
Anna Hedström eller Crazylady.se
På begäran har du rätt att få samtliga uppgifter som sparats om Dig i vårt kundregister, ändrade eller raderade.
Kontakta i så fall kundtjänst. Observera att dina adressuppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna skicka din beställning.
Inga personuppgifter (inte heller e-postadresser) lämnas ut till tredje part eller obehöriga.
Vi skickar ALDRIG ut någon reklam till din brevlåda. Kundens integritet är vår hederssak.
11. Slutsåld vara
Alla produkter i webbutiken G-punkten.se är lagervaror. G-punkten reserverar sig dock för felaktigheter i angiven lagernivå.
Skulle det du beställer mot förmodan inte finnas i lager, så kontaktar vår kundtjänst dig via e-post.
Du har då möjlighet att annullera eller ändra din order.
13. Åldersgräns
Beställare hos G-punkten.se måste vara minst 18 år.
14. Avbeställning
Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Skicka ett e-mail och kolla! Känner du att du ångrar dig efter
det att vi har skickat din order, så är det bättre att du omgående går till ditt utlämningsställe och ber dem returnera paketet till oss.
Du som kund står för retur kostnaden.